LinkedIn workshop
Sådan bruger du LinkedIn professionelt
Lær hvordan du bruger LinkedIn optimalt til at sælge og markedsføre dig selv og din virksomhed.
Hver måned afholder vi åbne LinkedIn-kurser med maksimalt 6 deltagere pr. hold. Få styr på hvordan du bruger LinkedIn til at sælge og markedsføre dig selv og din virksomhed.
Der er sket større ændringer i kundernes købsproces igennem de sidste 10 år end de forgangne 100 år. Den store ændring kræver, at salgsprocessen tilrettes, så den i størst mulig grad matcher købsprocessen. Netop dette er omdrejningspunkt for workshoppen.
Du får en solid indføring i social selling således, at du kan bruge denne metodik til at optimere dine salgs- og markedsføringsinitiativer.
Det drejer sig om at øge synligheden af både dig og din virksomhed og om at udstille din ekspertise samt opbygge tillid i dit netværk og netværkets netværk på LinkedIn.
Se datoer og info vedr. tilmelding nederst på siden.
I samarbejde med vores samarbejdspartner og foredragsholder, social selling-specialist og LinkedIn-ekspert, Leif Carlsen, og hans partner i Social Selling Company, Eva Sachse, tilbyder vi denne heldagsworkshop, hvor du lærer alt om de forskellige elementer i social selling-metodikken, og hvordan du kan bruge det på LinkedIn.
Det foregår gennem hands-on træning i, hvordan du helt konkret kan bruge social selling i dine daglige salgs- og markedsføringsindsatser, uanset om du er enkeltmandsvirksomhed eller en del af en større organisation.
Se info vedr. tilmelding nederst på siden.
Derfor skal du deltage
Er det svært at komme igennem på telefonen til potentielle kunder og at få et møde med en beslutningstager? Måske handler snakken hurtigt bare om prisen, fordi kunden ikke ved nok om din reelle ekspertise og det, som ligger bag din virksomhed?
Hvis du oplever noget af dette, så er det ikke fordi, at du er blevet dårligere til at sælge. Det handler i stedet om at følge med udviklingen og opdatere dine metoder, og netop her er LinkedIn et fantastisk værktøj.
Det får du med hjem
Dit udbytte af workshoppen:
– Du får opbygget konkret viden og kompetencer i hvordan du kan bruge social selling metodikken og LinkedIn til salg, relationsudvikling, markedsføring m.m.
– Du kan øge påvirkningen i den indledende del af købsprocessen
– Du kommer i mere direkte kontakt og dialog med beslutningstagerne
– Du får synliggjort din ekspertrolle overfor kunderne
– Du får kunderne til at “lytte” direkte til dine budskaber
– Du får en øget synlighed i markedet og kan nå ud til nye målgrupper
– Du bliver i langt højere grad “top of mind” hos kunder og potentielle nye kunder
– Du får ny energi og fremdrift ind i din personlige salgsproces
– Du får udbygget dit netværk med de øvrige workshop deltagere
Indhold på workshoppen
Dagen indeholder følgende emner:
– Inspirationsforedrag: Hvad er social selling?
– Sådan udstiller du din ekspertise og viden på LinkedIn
– Hvad kendetegner en professionel LinkedIn profil?
– Dit LinkedIn netværk: Det handler ikke om forbindelser, men om relationer
– Hvordan bruger du søgefunktionen på LinkedIn?
– Sådan connecter du på en professionel måde
– Sådan bruger du LinkedIn professionelt til at sælge med
– Sådan bruger du kommentarer proaktivt til at skabe synlighed
– LinkedIn Social Selling Index: Hvad er det og hvordan kan du bruge det?
Målgruppe: Hvem henvender workshoppen sig til?
LinkedIn workshoppen er for dig, der arbejder med B2B relationssalg og længerevarende salgscyklusser. Du har et ønske om at dygtiggøre dig indenfor brugen af social selling metodikken og lære at bruge LinkedIn som et stærk branding- og relationsværktøj i forhold til dig selv og din virksomhed.
Titelmæssigt kan du eksempelvis være indehaver, selvstændig, konsulent, rådgiver, salgskonsulent, account manager, key account manager, salgschef, salgs- og marketingchef, salgsdirektør, salgs- og marketingdirektør, Chief Sales Officer (CSO), Chief Commercial Officer (CCO) eller lignende.
Instruktører på workshoppen
Du får glæde af to yderst kompetente instruktører, som i løbet af dagen vil undervise dig og dele ud af al deres viden. Der er også mulighed for en-til-en sparring i pauserne, hvis du har brug for at få vendt en specifik problemstilling.
Leif Carlsen er passioneret social selling-specialist og LinkedIn-ekspert. Han lever og ånder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Leif er en dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om at stå på scenen til foredrag, facilitering af workshops eller i en-til-en sammenhæng. Leif har mere end 25 år erfaring fra virksomheder som Acer, PC-WARE, HP og har stor ekspertise inden for salg, indkøb og markedsføring.
Eva Sachse har en solid baggrund fra både logistik- og it-branchen, hvor hun blandt andet var 12 år hos Microsoft. Eva er social selling-specialist med stor viden og erfaring om specielt LinkedIn. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at vokse gennem blandt andet øget synlighed på de sociale medier og gennem brugen af social selling og content marketing til personlig branding. Eva er kendt for en stærk sans for forretningsudvikling, rådgivning, projektstyring og utraditionelle løsninger.
Tilmelding
For tilmelding og andre praktiske oplysninger klik her.